zaterdag, mei 8

Oma's verjaardag

En daar ontbrak het mijn lieve schoonmoeder gisteravond niet aan op haar 87 ste verjaardag,,felicitaties met een dikke zoen,cadeautjes en iets lekkers....

Ons gezin, kinderen,schoonzoon,kleinkinderen en achterkleinkinderen met z'n allen in de gezellige huiskamer van het verpleeghuis waar oma al 6 jaar woont vierden we met ons achten haar verjaardag.
We hielpen haar met cadeautjes uitpakken......
De mooie tekening van haar achterkleinkind Britt daar rusten even haar ogen op........en die ogen keken ook in de ogen van Britt......
......maar ze had het druk met verscheuren en glad strijken van het papier...
De 4711 waar ze altijd zo dol op was hielden we onder haar neus om te ruiken......maar oma wilden er aan drinken.
Het glazen hart met haar lievelingsbloemen Anthuriums en Orchideeën daar keek ze vluchtig naar...
De Bosschebol die ze  jaren terug met veel smaak gegeten zou hebben......zag oma niet staan...
..........maar toen haar kleinkind oma even hielp liet ze het zich goed smaken.....

Maar toch was er soms die fonkeling in haar ogen, die lach op haar gezicht.....of ze wist dat wij het waren?
Na de koffie met lekkers schonk ik voor de liefhebbers 'n glas wijn in....
...en toen wij met oma  toosten op haar verjaardag........dronk ze haar glas in een keer leeg....


We beleefden weer een fijne avond samen met oma in ons midden.

Vandaag weet oma niet meer dat ze gisteren 87 is geworden.....
....maar een van de lieve zusters zal na het douchen vanmorgen oma  aangekleed hebben en zit ze mooi te wezen met haar  nieuwe witte blouse en lichtblauwvest aan......met haar pop op schoot...
Oma was altijd al graag mooi..........en dat willen wij zo houden!!!

Lieve groet,
Ger


9 opmerkingen:

  1. OOh Ger,
    Wat fijn dat ze er nog is!!
    En wat een mooi verhaal van de avond.
    Ik zag dat flesje met 4711 al direct staan en moest gelijk aan mijn oma denken!! Ik denk nog veel aan haar ze was voor mij altijd heel bijzonder!!
    Ze is 93 geworden en kon niets meer maar zij was niet in de war, ze heeft er zelf voor gekozen om heen te gaan. en vierde 3 weken daarvoor haar verjaardag met ons allemaal.
    wat een herkenning. ik zit hier eigenlijk een potje te grienen.
    Maar het was een geweldig mens en weet je wat ze met de 4711 deed?
    ze gooide een scheut in een witte zakdoek maakte daar aan alle punten een knoopje in en deed die vervolgens op haar hoofd! hahahah
    en dat zei ze Je oma heeft het me toch warm zeg!!!
    Ik vond dat als kind geweldig!!
    liep dus zelf ook met zo,n zakdoek op de kop!!
    Bedankt voor je prachtige bericht, ik geniet ervan en ik hoop jullie nog een hele poos!!
    met oma en alles eromheen
    Lieve groet knuffel Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ger

    Wat mooi dit !! ik denk gelijk aan mijn moeder....waar ik morgen heen ga ! zit ook in het verpleegtehuis al bijna 22 jaar..........ook zij zit er altijd netjes verzorgd bij gelukkig !! mooi dat je dit nog voor haar kan doen..........

    Bedankt voor deze mooi post !!

    Heel gezellig weekend ,enjoy !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och lieve Ger,

    Wat een aandoenlijk verhaal, en werkelijk prachtig gedicht. Je hoopt zo dat ze er toch nog een sprankje van heeft mee gekregen.
    De fles boldoot doet ook zo aan mijn oma denken, iedere verjaardag kreeg ze er wat van en werd het in een la gelegd waar minstens nog wel acht flessen lagen.
    Geweldig dat jullie haar verjaardag zo liefdevol en groots hebben gevierd. En ik ben er toch wel van overtuigd dat je oma op een of andere manier jullie aanwezigheid heeft ervaren.
    Een erg mooie en liefdevolle post Ger, zat er gewoon een beetje bij te huilen.

    Een fijne zondag...
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Ger, wat een mooi verhaal en wat heb je alles zo prachtig verwoord in het gedicht. Wat fijn dat zij nog in jullie midden is en wat wordt zij met veel liefde omringd.
    Ik moest ook even aan mijn oma denken, zij had ook altijd een flesje 4711 klaarstaan, ik heb heel wat keren in de zakdoekjes bij haar gesnoven die daar zo heerlijk naar ruikten.
    Wat fijn dat zij die altijd voor haar gezin heeft gezorgt, nu zo liefdevol door jullie wordt verzorgt.

    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ger, wat een mooie verslag van de dag en wat herkenbaar. Mijn schoonmoeder, vorig jaar overleden, was ook dementerend. Als we haar verjaardag vierden genoot ze van het moment. Maar als de visite de deur uit liep was ze het vergeten en vroeg ze zich af hoe ze aan de bloemen of de chocolaatjes kwam...we moesten er altijd maar om lachen....genieten van het moment, dat is belangrijk. Ook is het een mooie herinnering voor jullie als familie.
    Lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Ger wat een lieve post. Wat fijn dat jullie nog bij haar kunnen zijn en hopelijk heeft ze er toch wat van meegekregen. Fijne moederdag.
    Lieve groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat jullie zo haar verjaardag hebben kunnen vieren. Met geduld kun je het nog zo fijn hebben samen. Zo lief!
    Groeten,
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ger, helemaal niet vervelend, ik begrijp het best, ik had dat gevoel ook een beetje maar vind het wel leuk om je op deze manier even te laten zien dat ik geniet van je blog en je reacties...vrijheid blijheid in blogland dus 'no hard feelings'!!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger, via een ander blog kom ik hier terecht en ik ben gelijk maar volger geworden. Wat een leuk blog heb je zeg! En dit verhaal over oma vind ik heel ontroerend. Ze boft maar met jullie hoor... zo lief jullie voor haar zijn.
    Zelf denk ik eigenlijk dat ook al zal ze het de dag erop vergeten zijn, op het moment zelf zal ze er vast van genoten hebben. Het geheugen is dan misschien niet goed meer, gevoelens heeft ze toch nog steeds!
    liefs jolanda

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.