dinsdag, april 20

Het blauw-witte jasje voor de buxus

Nee,nee, dit is geen reclame voor de verfkampioen;-)

Maar ik zag gisteren een schildertje druk in de weer met potten.

Niet alleen hebben sommige planten door de strenge vorst het loodje gelegd,maar moeten er ook enkele potten aan geloven, en inplaats dat mijn geverfde potten met die winterse koude hun blauw-wit gestreepten jas stevig aan hielden waren ze eigenwijs en deden hem juist uit....

Zo waren ze het vorige jaar nog.....zoals jullie kunnen zien rechts op de foto.

Maar na de winter was het werkelijk niet meer om aan te zien.





Maar na wat gekrap en geschuur en een speciaal voorstrijkmiddel en daarna buitentex begint het weer ergens op te lijken.

Nog even wat werk en dan hebben de potten weer 'n nieuw gestreept blauw -wit jasje.
wordt vervolgd!

Fijne dag en lieve groet van Ger die eens snel thee gaat zetten voor de schilder;-)

18 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige mooie/kleurige tuin heb je,schitterend en balen dat de blauw/wit gestreepte potten de winter niet hebben overleefd.

    Je bent alweer druk bezig met nieuwe potten,schitterend.

    Fijne dag verder,lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH wat een mooie tuin heb je Ger en die gestreepte potten zagen er inderdaag gezellig uit. Maar nou wordt alles weer mooi gelukkig. Je noemde het stadswandelpark bij mij en dan komen de herinneringen weer boven. Wij woonden midden in de stad op de Emmasingel dus gingen wij daar spelen en in het andere park op de wal maar nou kan ik me niet meer herinneren hoe dat heette.
    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Ger, jij bent ook al zo heerlijk bezig. Wat geniet ik van de foto van je prachtige tuin en die blauw-witte potten zijn ook prachtig, nog even en ze staan weer mooi te pronken.
    Fijne dag nog en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HA die Ger
    Hier ikke van mijn jachtkasteel je weet wel met die achtender en de rest van de pruttel!!
    Ik was even bang dat je ook een witte tornado door je tuin liet razen maar nee hoor het wordt gelukkig weer blauw gestreept!!
    Poeh wat een opluchting zeg!!
    Ik vind wit mooi hoor maar het lijkt wel een rage en dan val ik natuurlijk met mijn natuurlijke hang naar herfstkleuren giga uit de toon!!
    Ach ik ga er gewoon voor.
    Het ergste moet nog komen hoor want mijn dochter heeft als hobby prepareren dus bij ons stikt het van de opgezette dieren. hahahaha
    Heb ik nog geen bericht aan gewaagd zal ik of zal ik niet???
    Ze moeten eerst maar even aan me wennen en dan ja dat krijgen we het helemaal. Het gewei was een klein beginnetje toch??
    Nou ik heb weer zitten genieten van je blauwe frisse windje door blogland!!
    Veel liefs en een knuffel
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoo Ger wat een prachtig stukje tuin zie ik,whaaa daar hou ik van,helemaal super en wat leuk dat je de potten zelf verft,ik wil graag straks wat potten met schoolkrijt verf zodat ik er namen op kan zetten,ik wil zelf ook weer plantjes gaan kweken enzo en de buxus bollen zijn mooi!ik heb zitten genieten van je post,ik wens je een fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat we met precies dezelfde potten hetzelfde klusjes aan het klaren zijn! Ik ben gisteren namelijk ook aan het schuren en verfen geweest. Maar niet zo decoratief als jij hoor! ( effen wit) Wat mooi zeg je gestreepte potten! Het zal nu vast wel goed komen.Ze staan prachtig bij je tuin.

    Ik moet maar afwachten, want ik heb ze met buitenverf gespoten..Anders heb ik hier alvast wat handige tips hihi. Succes verder.

    Fijne avond,
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben jij goed bezig geweest en je tuin ziet er prachtig uit.....
    Nu nog het mooie weer en je bent er weer klaar voor.!!
    Lieve groetjes HEtty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooooo.jij bent druk geweest lieve Ger !!

    Tjonge...leuk hoor al die aktiviteiten op alle blogs.............ik kan er zo van genieten...........

    Fijne avond lieve groetjes Ria................

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo Ger, wat ben je ijverig geweest. Ben benieuwd naar het vervolg! De buxusjes zien er al zo mooi fris groen uit. Wat heerlijk genieten zo in de tuin.
    Ik vond het wel kkkkkoud vandaag, vergeleken met zondag en gisteren.

    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ger,

    Zo wit vind ik ze anders ook lekker rustig en staat ook mooi bij al je blauw.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag lieve Ger,

    Wat zie ik een heerlijk stuk van je leeftuin, daar hou ik van een tuin met allemaal leuke en mooie spulletjes, kortom een tuin waar je niet uit gekeken raakt. De liefde die je erin stopt straalt er werkelijk vanaf, heerlijk!!! En....ohhhh....wat zie ik daar een karmozijnbes, zo mooi, heb ik ook jaren gehad en opeens was die foetsie. Zo mooi de diep paarse bessen in het najaar.

    Maar wat jammer dat na de vorst je fraaie verticale zebrajasjes bijna helemaal verdwenen waren. Zie wel dat je al weer flink op dreef bent om alles weer tot een prachtig met elkaar in evenwicht resultaat te bereiken.
    Succes met de strepen...
    En nog een heerlijke avond verder,

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat stond je tuin er vorig jaar mooi bij, je hortensia met haar prachtige blauwe bloemen! Het lijkt wel een foto uit een tuinboek!

    Je bent lekker druk met de potten, een leuk idee om dat zo te doen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zit te zwijmelen bij de foto van je tuin.. komt zo Frans en warm over, maar dat klopt ook wel denk ik want je komt ook over als een warm mens!!!!!
    Ga zelf ook mijn potten schilderen maar dan gewoon wit, maar ja ik twijfel nog hoor dus ik begin maar met een want te strak hoeft ook niet.. we zien wel.
    Fijne week in ieder geval en ik snap niet dat ik geen updates van jou zie in mijn overzicht... GRRRRRRRRR

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat een prachtige tuin! Van vorig jaar oke, maar zal dit jaar ongewtijfeld niet anders zijn.
    Zonde van de potten, maar wel fijn dat je ze een nieuw jasje geeft. Ik heb ook een paar potten in terrakleur, die ik een ander kleurtje wil geven. En zo te zien gaat dat prima!
    Fijn daggie he,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Via Jacoba van les trois jardins kom ik hier terecht, wat een mooi blog heb je en wat een mooie klus, die potten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige tuin heb je Ger!! Mooie kleurtjes bij elkaar en alles staat zo mooi in bloei. Je hebt het maar druk met die potten. Maar ze zijn lekker opgeknapt!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Ger,
    Bedankt voor je lieve woorden.
    Gek hé dat we het zo moeilijk vinden om te ontvangen tenminste ik wel!
    dan weet ik nooit wat ik moet zeggen,
    Je hebt veel goed geraden hoor!
    Ik was verbaast dat Peter met een bericht reageerde want het is een super nuchtere man. Maar we hebben het de laatste tijd hier niet zo heel gemakkelijk met zijn hernia, daar wordt je sentimenteel van laten we maar zeggen.
    Bruidstranen zijn parels en dit snoer heb ik van Peter gekregen voor we gingen trouwen.
    Het medaillon staat voor mijn ouders die in ons leven erg belangrijk zijn.
    Ja er zijn bijzondere momenten aan verbonden.
    Het is fijn om nu zo te kunnen kleppen voor mij is het op dit moment een echte uitlaatklep
    Heerlijk omdat je allemaal van die fijne berichtjes ontvangt, dat doet je goed!!
    Een hele fijne dag
    Dikke knuffel van mij.
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Ger ,
    leuk dat je even op mijn blog was , ik had me inderdaad al even bij je volgers geschaard want ik vind dat je een hele mooie blog hebt .
    Prachtige tuin ook en lekker creatief zie ik , de potten zijn vast al klaar nu .
    fijne week nog , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.